lørdag 22. mai 2010

Litt av hvert, hva vi har drevet med i det siste.


Den siste uken, inkl. forrige helg har vært travel og vi har gjort mye forskjellige. Så desverre har det vært lite tid til blogging. Men kommer her med et innlegg og hva vi har drevet med den siste tiden.

Kristi Himmelfartshelgen dro jeg og hundene med mamma til landstedet mitt i Sunnfjord. Sambo måtte jobbe fredagen og hadde en del arbeid å gjøre her hjemme ang. loftet, så han ble ikke med. Men mormor, mine to tanter, onkel, og fettre var også der. Vi brukte dagene til å gå på turer, fikse en del av taket på huset der det var komt litt lekasje, male litt på huset, rydde i bed, sole oss osv. 



På bildet over kan en se hvilken utsikt vi vil få, fra anneksene som skal bygges. De kommer til å bli bygd her som bildet er tatt i fra. Vi brukte også helgen til å diskutere litt hvordan vi skal gå frem ved byggingen. 


Med det herlige været fikk vi også grillet noen av dagene, til min store glede da jeg er veldig glad i grillmat.

17. mai ble også tilbrakt halve dagen på landet. Så jeg fikk ikke brukt bunaden min i år. Men vi hadde det kjempekoselig. Med nybakte boller til frokost, og herlig rømmegrøt med tilbehør til middag. 



Litt ut på ettermiddagen dro vi hjem. Da hadde vi hatt en kjempefin helg, og særlig hundene hadde kost seg. De elsker å løpe fritt rundt på den store eiendommen. 

Så var det hjem til jobb igjen. Onsdag skulle jeg ha reist til Krakow med to gode venninner. Men flyselskapet vi skulle ha reist med la ned ruten mellom Bergen og Katowice to uker før vi skulle dra. Vi fikk alle penger vi hadde lagt ut for reisen igjen. Men utrolig synd at det ikke ble noen jentetur. Jaja vi får ta det igjen senere, flyselskapet tilbyr utrolig billige turer andre steder. Sjekk gjerne ut på Wizzair

Siden jeg hadde tatt meg fri fra jobben tok jeg og en venninne oss en fin tur med hundene og datteren hennes på torsdag. Været var kjempefint, og etter turen ble de med oss hjem på litt lunsj. 
Senere på dagen var svigermor, sambo og jeg og prøvde kjørte bil. Det ble også til at vi kjøpte den ;) Så i neste uke kan vi hente bilen hjem.


Vi har kjøpt en Honda Accord stasjonsvogn 2008 modell. Den vi har i dag er en gammel Honda Civic 95 modell, så skal bli herlig med ny bil ;)

Fredag var planen å dra på landet igjen. Men turen gikk heller til veterinær. Stakkars Snoopy hadde fått betente analkjertler, og jeg klarte ikke tømme dem selv. Skrekkscenarioet var at de kunne sprekke. Veterinær sa det var godt at vi kom. Dagen før hadde hatt en liten hund inne, der eier hadde ventet for lenge med å komme, så analkjertlene hadde sprekt.


(Slik så han ut stakkars da vi kom hjem, han ville bare ligge oppi bagen).

Veterinæren klarte ikke helt å tømme de, så Snoopy måte bedøves og de måtte prøve å lage hull med nål da det var tett. De anbefalte også å operere analkjertlene vekk. Så det blir operasjon på lille gullet mitt i neste uke. Nå får han antibiotikakur og smertestillende. Syns så forferdelig synd på lille "babyen" min, uff gruer meg veldig til operasjoenen også. Ikke kjekt å legge disse små i narkose. Men så lenge han slipper å lide med betente analkjertler i fremtiden, er det verdt og fjene dem nå.

Ja det ble et litt langt innlegg med mye forskjellig innhold, men sånn blir det når man ikke får blogget på en stund. Ble desverre ikke noe interiør innlegg, men det får komme senere i helgen. 

Ha en riktig fin Pinse alle sammen!


post signature

2 kommentarer:

  1. Så utrolig flott sted dere har da♥
    Så kjempedeilig ut der for både to og fir-bente :)

    Stakars snoopy, ikke deilig med betennte analkjertler nei, å som du sier så kan det gå veldig galt om de sprekker!!
    Men godt dere slapp det :)
    Skjønner du gruer deg til operasjonen, men dette er vel en ganske enkel prosedyre å de vet jo hva de gjør, så alt går nok kjempe fint♥♥

    Kos dere i helgen,
    Klem fra Jatte♥♥

    SvarSlett
  2. Tusen takk for trøstene ord ;)

    Er nok en enkel prosedyre for veterinæren ja, bare matmor som bekymrer seg litt for mye. Gleder meg til det hele er overstått.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails