mandag 14. juni 2010

Litt forskjellig, anneks

Som jeg skrev i forrige innlegg fikk jeg kjøpt litt nytt til annekset hos H&C, på shoppingrunden vi hadde  lørdag. Annekset er ikke bygget enda, men allikevel elsker jeg å kjøpe dill dall som jeg skal ha i det når det er komt på plass. Annekset skal bygges på landstedet mitt i Sunnfjord, og jeg vil innrede det i maritim stil siden det skal ligge ved sjøen. 

Litt av helgens fangst ble nye puter, tre fisker med skriften fish (de hadde også med stjerner på som jeg også vil ha) og lykt med fiske"hull". Har også kjøpt en del til annekset på H&C tidligere og kommer nok også til å gjøre flere innkjøp der. Syns de har så mye fint! De har også veldig mye maritimt og fint på RM for tiden. For en stund siden kjøpte jeg denne telyslampen med skriften Pacific på.

Er blitt veldig glad i den, gir så fint lys når man brenner telys i den, så skal bli gøy å få alt på plass.
Haha sambo syns jeg gjør unødvendige kjøp og mener jeg må vente med å kjøpe mer til annekset er ferdig. Er jo litt enig med han, men jeg klør i fingrene etter å shoppe og planlegge hvordan vi skal ha det. 

Plassering av anneks
Det skal i sommer bygges to anneks, plasseringen av dem vil være på marken her ned mot sjøen.  Min fetter skal bygge et og jeg og sambo skal bygge det andre, så det blir to små hytter/sjøbuer.

Her er plassering ca. merket med rødekryss fra sjøen og oppover marken
Anneksene skal bygges som to sjøbuer lik som naustet vi allerede har på tomten og males i make farger, for å passe best mulig inn med byggene som er her fra før av. Str. på anneksene er 3,5m x 6m, og de blir ca. 4m høy. De vil bli inndelt i et lite soverom, "stue" og hems. Men det innvendige får vi se litt etterhvert som vi er komt godt i gang med byggingen. 

Naustet som anneksene vil "ligne litt på"
Planen er å starte byggingen av anneksene nå i ferien. Jeg gleder meg enormt mye til å begynne. Blir nok en del arbeidstimer som vil gå med i sommer, men det blir bare kjekt. Gøy å se resultater, og skal bli herlig når de er komt på plass. 

Jeg kommer til å oppdatere om byggeprosessen her på bloggen utover sommeren. 
Vi satser på å få startet i juli ;) 

post signature

1 kommentar:

  1. Det blir en herlig beligenhet! Fin-fine innkjøp.
    Klem Minde

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails