søndag 19. september 2010

Skinkepai


I går hadde jeg besøk av min gode venninne Veronica om kvelden. 
Vi lagde herlig skinkepai med sølvløk, og vi koste oss til langt på kveld.

Har lite energi i ukedagene for tiden, så da er det kjekt å kunne være litt sosial i helgene. 
Føler dagene fyker av sted og det er så mye jeg skulle ønske at jeg fikk gjort, men har rett og slett ikke energi eller tid til å få unna alt. Dermed blir også bloggen nedprioritert.

Men håper det vil forandre seg snart ;) 
Planlegger også en liten Give Away snart, da det nærmer seg 1års dag for bloggen min.
Mer info om dette vil komme snart.


Tenkte jeg skulle dele oppskriften på denne herlige skinkepaien, så her kommer den:

Skinkepai

BUNN
4-5dl hvetemel
1ts Salt
125 g soft margarin
3-6 ss vann

Smuldre smør og mel sammen, tilsett vannet. Arbeid sammen til en jevn deig.
Trykk paideigen ut i formen, og prikk bunnen med en gaffel. 
Stekes i ovnen på 225 grader i 8-10min (midt i ovnen).

Er du litt lat slik som meg av og til kan du kjøpe ferdig paibunn på butikken, evt. maizena paideig som kun tilsettes vann ;)

FYLL
4 egg
4dl fløte
sølvløk
bog skinke
hvitost
hvitløk
salt og pepper

Pisk sammen egg og fløte, tilsett deretter så mye salt, pepper og hvitløk som du ønsker.
Del skinken opp i små biter, og del sølvløkene i 2.
Rasp opp ost til "røren" blir passe fylldig.
Har ikke noe mål på hvor mye skinke, sølvløk eller ost man trenger. Du ser fint hva som passer.

Stekes midt i ovnen på 225 grader i ca. 30minutter.

Serveres med salat til om det er ønskelig ;)



Bon appetit!

post signature

2 kommentarer:

  1. Pai er supergodt! Mulig det kan bli en av ukens middager:)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  2. Mmmmm.. Dette så kjempedeilig ut!!
    Og jeg trenger desperat middagstips :)

    Så tusen takk..

    Ha en flott uke!

    Klem fra Tove

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails