søndag 12. januar 2014

Kyllinggryte med kokosmelk

Til lørdagsmiddag i går hadde vi en kyllinggryte jeg liker veldig godt.
Og den er enkel og rask å lage :)
Så derfor tenkte jeg å dele oppskriften med dere her. 


Oppskriften her gir ca. 4 store porsjoner.  

Ingredienser:
600gr  Kyllingfilet
4dl lett kokosmelk
3ts red curry paste 
ca 3ss smør
3ts paprikapulver
2 båter hvitløk
1 rød paprika
1 gul paprike
1 grønn paprika
1/2 squash
1 løk
champignon

*
 
Start med å kutte opp kyllingfiletene i strimler, stek dem så i smøret og dryss over paprikapulveret.
Kutt opp hvitløken i små biter og legg i gryten.
Tilsett så kokosmelken og curry paste (bruk så mye curry paste du ønsker smak litt etterhver så ikke det blir for sterkt). Jeg bruker ca 3ts + / -
La dette koke i 10min.

Mens det koker, kutter du opp grønnsakene (les: paprika, løk, squash og champignon) i litt store biter.
Og steker dem kjapt i en panne før du tilsetter dem i gryten.
Du velger selv om du vil ha rød, gul og grønnpaprika, det går fint an å utelukke en eller to typer.
Squash er også valgfritt, men jeg syns det gir en god smak og liker å ha den med.
Test ut forskjellige grønnsaker og mengde selv ;)
 

Kyllinggryten serveres med ris, cous cous eller foccacia brød.
Man kan også lage gryten med å erstatte kyllingfilet med kalkunfilet.


Bon Appétit
 
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails