tirsdag 27. juli 2010

Maritimt bord, før/etter


I begynnelsen av ferien min begynte jeg oppussing av et gammelt bord. Det var et bord som var på vei til å bli kastet i containeren når vi ryddet loftet. Jeg fant ut at jeg ville prøve å få det i maritim stil, slik at jeg kunne beholde det og ha det i annekset. Nå er jeg ferdig med det, og jeg syns det ble et artigt resultat. 

FØR

Bordet ble først pusset og vasket med salmiakk, deretter et strøk heftgrunning så fikk det 3 strøk med Lady tre & panel oljemaling. Når malingen var tørket surret jeg og limte fast tykk hemptråd rundt bena på bordet. Tilslutt fikk det en maritim kompass wallsticker på den nederste bordplaten.

ETTER


Vi drar til Sunnfjord i helgen, så da tar jeg nok bordet med inn der.
Mens jeg ventet på den siste finishen av bordet (wallstickeren) oppbevarte jeg bordet i spisestuen. Og egentlig passet det ganske godt inn her også.
Eller hva?
 

Så da vet jeg at dersom jeg finner et annet bord til å ha i annekset, kan jeg ta dette bordet med meg hjem igjen ;)  Og bordet vil få sin plass i spisestuen vår. 

post signature

2 kommentarer:

  1. Kul idè, ble veldig fint med både hemptråd og stickers!!!! Veldig kreativt!!!

    SvarSlett
  2. WOW!!! Såå superlekkert det ble. Elsket detaljen med hamptråd rundt bena -bare helt rått.

    Enig -passet kjempegodt inn i spisestua :)

    Nyt en deilig helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails